A. Aanleidingen om te werken aan een meer resultaatgerichte organisatie
De druk op uw organisatie om resultaatgericht te opereren en te vernieuwen is groot. Ontwikkelingen in markt en maatschappij gaan immers snel en er dienen zich veel kansen aan om meer uit uw organisatie te halen. Maar hoe zet je de inspiratie om tot handelen?
En stel dat succes, stagnatie of teruglopende groei nieuw succes nodig maken - hoe verander je dan patronen die deze vernieuwing in de weg staan? Focus op Kracht ziet ook conflicten en oplopende irritaties als een kans op groei, evenals bijvoorbeeld de volgende aanleidingen:
- Onze organisatie gaat werken met competenties. We willen dat onze leidinggevenden leren medewerkers te coachen op competentieontwikkeling
- We gaan reorganiseren. Er ontstaan nieuwe teams en wij willen dat leidinggevenden meer eigen verantwoordelijkheid nemen voor te bereiken resultaten.
- Er ligt een plan voor de reorganisatie van de werkprocessen. Nu willen we de verandering goed implementeren, zodat deze in nieuw gedrag wordt omgezet.
- Onze leidinggevenden kunnen meer resultaat behalen als ze beter aansluiten bij hun medewerkers. Daarvoor is het nodig dat zij leren die medewerkers te coachen
- Onze medewerkers zijn ontevreden
- We hebben het idee dat er meer in onze mensen zit dan er nu uitkomt, mensen kunnen meer eigen verantwoordelijkheid nemen
- We willen een meer gemeenschappelijke visie
- De communicatie is voor verbetering vatbaar
- Elk 'eiland' werkt voor zich, maar we willen juist resultaten boeken als eenheid